У 60 - 70-их роках минулого століття в нашій школі домінував інформаційно-пояснювальний підхід до навчання учнів літератури. Наступне десятиліття відзначалося тим, що на ниві традиційної дидактити почали проростати паростки проблемності в навчанні.
Нині цей принцип широко використовується, зокрама в проектних технологіях (веб-квест).
Та повернемося до класичних проблемних ситуацій.
Але без мережі таки не обійтись. Якраз там можна дуже швидко знайти приклади суперечливого трактування критиками, художниками, кіномитцями творчості письменника, окремих його творів чи образів з них.
Деколи проблемні ситуації виникають, коли учні самі по-різному висловлюються про одне й те ж літературне явище. Таке учитель має передбачити.
Для прикладу візьмемо рядки з вірша Тетяни Яковенко:
Аж червоно в траві - осипавсь глід.
Замерзли дерева коло господи...
Своєрідне наголошування слів червоно, дерева - це
- поетична вільність?
- стилістичний прийом?
- ритмомелодійна необхідність?
- мовна неохайність?
Після певного обговорення пропонуємо рядки з класики: «Високі гнулись дерева...» Т. Шевченка, «...і простягають руки дерева ...» В. Сосюри, „Спокійні дерева у маренні
глибокім..." В. Стуса.
Продовжуємо дискусію й робимо остаточний висновок.
Нині цей принцип широко використовується, зокрама в проектних технологіях (веб-квест).
Та повернемося до класичних проблемних ситуацій.
Але без мережі таки не обійтись. Якраз там можна дуже швидко знайти приклади суперечливого трактування критиками, художниками, кіномитцями творчості письменника, окремих його творів чи образів з них.
Деколи проблемні ситуації виникають, коли учні самі по-різному висловлюються про одне й те ж літературне явище. Таке учитель має передбачити.
Для прикладу візьмемо рядки з вірша Тетяни Яковенко:
Аж червоно в траві - осипавсь глід.
Замерзли дерева коло господи...
Своєрідне наголошування слів червоно, дерева - це
- поетична вільність?
- стилістичний прийом?
- ритмомелодійна необхідність?
- мовна неохайність?
Після певного обговорення пропонуємо рядки з класики: «Високі гнулись дерева...» Т. Шевченка, «...і простягають руки дерева ...» В. Сосюри, „Спокійні дерева у маренні
глибокім..." В. Стуса.
Продовжуємо дискусію й робимо остаточний висновок.
Немає коментарів:
Дописати коментар