Ще з 2012 року вчителям-словесникам рекомендовано замість традиційного домашнього твору обирати «таку форму творчої роботи (наприклад, створення фанфіків тощо), щоб учні самостійно виконували творче домашнє завдання». Мабуть, усі вже знають, що фанфіки — це художні твори, в яких використано ідеї, сюжети, персонажів інших популярних творів.
Одним із ріновидів фанфіка є сиквел - власне продовження художнього твору. У шкільній програмі можна знайти зразки малої та середньої прози, в яких автори закінчують оповідь , як кажуть учні, на найцікавішому. Якраз в таких випадках доречно пропонувати учням писати сиквел.
Я вважаю, що під час написання сиквелів діти мають показати вміння фантазувати й розуміння художніх особливостей першоджерела та творчої манери автора.
Для прикладу, щоб написати продовження повісті Григора Тютюнника "Климко" (семикласники ніяк не вірять у смерть головного героя!), разом на уроці аналізуємо останній розділ твору й визначаємо деякі його ознаки :
а) чергування груп простих і складних небагатослівних речень;
б) прямий порядок слів, коли мова йде про Климка (підмет), зворотній - в інших випадках;
в) вставні речення.
Опісля діти отримують завдання додому - написати міні-сиквел за повістю, намагаючись відтворити манеру письма її автора.
Наразі в інтернетджерелах є чимало методичних рекомендацій щодо написання навчальних фанфіків і дуже мало самих їх зразків. Тому таку форму роботи з розвитку мовлення поки що можна вважати актуальною.
Одним із ріновидів фанфіка є сиквел - власне продовження художнього твору. У шкільній програмі можна знайти зразки малої та середньої прози, в яких автори закінчують оповідь , як кажуть учні, на найцікавішому. Якраз в таких випадках доречно пропонувати учням писати сиквел.
Я вважаю, що під час написання сиквелів діти мають показати вміння фантазувати й розуміння художніх особливостей першоджерела та творчої манери автора.
Для прикладу, щоб написати продовження повісті Григора Тютюнника "Климко" (семикласники ніяк не вірять у смерть головного героя!), разом на уроці аналізуємо останній розділ твору й визначаємо деякі його ознаки :
а) чергування груп простих і складних небагатослівних речень;
б) прямий порядок слів, коли мова йде про Климка (підмет), зворотній - в інших випадках;
в) вставні речення.
Опісля діти отримують завдання додому - написати міні-сиквел за повістю, намагаючись відтворити манеру письма її автора.
Наразі в інтернетджерелах є чимало методичних рекомендацій щодо написання навчальних фанфіків і дуже мало самих їх зразків. Тому таку форму роботи з розвитку мовлення поки що можна вважати актуальною.
Немає коментарів:
Дописати коментар