вівторок, 10 листопада 2015 р.

Змішаний розбір слова як прийом повторення вивченого


   Про нього я прочитав у журналі "Українська мова та література в школі" ще в середині 80-их. На жаль, автора статті не запам'ятав. У мережі Інтернет знайшов лише одне конкретне посилання з теми - на розвідку Г. Р. Передрій . Це Вам не  діаграми Венна й не веб-квести!
   Хоча змішаний розбір слова - справді дієвий прийом повторення вивченого, особливо на початку та в кінці навчального року в будь-якому класі. 

   Ось як може виглядати план такого розбору для п'ятикласників:
1.Лексичне значення.
2.Фонетичний розбір.
3.Розбір слова за будовою.
4.Частина мови.
5.Член речення.
   Зразок тут.
   У 6 класі додаємо пункт "Словотворчий розбір", у 7 - діти не тільки назвуть частину мови, до якої належить слово, але й зроблять його морфологічний розбір, у 8 - детально охарактеризують його як члена речення.
   Й остаточний план змішаного розбору буде таким:
1.Лексичний розбір.
2.Фонетичний розбір.
3.Розбір слова за будовою.
4.Словотворчий розбір.
5.Морфологічний розбір.
8.Характеристика слова як члена речення.
   Такий прийом повторення вивченого забезпечить внутрішньопредметні зв'язки й систематизацію відомостей з мови, одержаних учнями під час опрацювання різних розділів.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Деякі інші повідомлення