Напевне, через те, що вчителі-нефілологи мало дбають про дотримання орфоепічних (акцентуаційних) норм на своїх уроках. Та й правила орфоепії змінюються. Коли ще я навчався, можна було наголошувати за'гадка і зага'дка, ви'мова і вимо'ва, тепер тільки - за'гадка, вимо'ва. А ще вплив російськомовного, діалектного середовищ тощо.
Тому, колеги, наголошуймо правильно такі слова: учи'тельська, чергови'й, навча'ння, запита'ння, завда'ння,чита'ння, дові'дник, одина'дцать, чотирна'дцять,катало'г, фено'мен.
Філологам хотілося б нагадати акцентуацію слів зачи'н, віршови'й, псевдоні'м, перехідни'й.
Іншим вчителям варто знати таке: валови'й, кіломе'тр, сантиме'тр, живо'пис, ти'гровй, додати до одного', дванадцяти',чотирнадцяти' тощо
Частина слів "шкільної" лексики досі зберігає подвійний наголос: апо'строф й апостро'ф, по'милка й поми'лка, ро'збір і розбі'р
А ще запам'ятаймо наголошення особових форм дієслова бути: бу'ду, бу'дуть, бу'деш, бу'демо, але була', було', були'.
Будьмо здорові!
Така проблема існує і в нашій школі. У нас теж клас одинАдцятий, а грудня чотИрнадцятого. Але робити зауваження колегам якось незручно.
ВідповістиВидалити