пʼятниця, 18 березня 2016 р.

Паліндроми. Сталі форми

    Здавалося б, і так складати паліндроми - надскладна справа. А тут ще свої правила сталих поетичних форм. Форм, що заздалегідь визначають об'єм, розмір, римування, строфіку  вірша (сонета, тріолета, рондо, ронделя, газелі, рубаї, танка тощо).
    Завдання стає важчим врази. Та на те паліндромісти - не просто поети.

    То ж у сучасній українській літературі маємо паліндромні сонети у Віктора Марача ("Віл хохлів"), а ще в Івана Лучука, Віктора Капусти, Анатолія Мойсієнка, Назара Гончара і рубаї з тріолетами в Миколи Мірошниченка.
    І я спробував скомпонувати паліндромного сонета під назвою "Мара рам", намагаючись дотриматись хоча б  класичної схеми римування: абаб, абаб, ввд, еед.
МАРА РАМ
Мати там         Маршу шрам       Виді Див        Журу руж
рису - сир,        Рив у вир:            вим'я мив -     жував уж.
Риті - тир,        Риму - мир,          мара рам.       Мамо, мам...
Марку - крам.  Марсу - срам.
 Склалося фрагментарно, асоціативно, формально, по-модерністському. Якось так.
   Ще одна  спроба у формі хайку, традиційному жанрі японської поезії, що є тривіршем з 17 складів (5-7-5)
              МОРОЗУ ЗОРОМ
             Морозу зором
             дорогу вів у город.
             О, тіла літо.

3 коментарі:

  1. Можливо, у Вас, шановні читачі, є зразки паліндрома-тріолета, рондо, ронделя, газелі, рубаї, танка тощо?

    ВідповістиВидалити
  2. Відповіді
    1. Деколи паліндромісти змушені придумувати власні слова. А вида - якесь божество,що багато чого бачило, мабуть.

      Видалити

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Деякі інші повідомлення