понеділок, 9 грудня 2019 р.

Як запам'ятати назви віршових розмірів

   У цьому дописі хочу поділитися з Вами, шановні читачі, досвідом того, як навчаю учнів запам'ятовувати назви віршових стоп, бо під час аналізу ліричних творів вважаю за потрібне, щоб діти визначали їх (творів) віршові розміри.

   Отже,
хорей
ямб
дактиль
амфібрахій
анапест.
   Якщо учні вивчать назви стоп!, пропоную їм запам'ятати таку закономірність:
ці назви розташовуються за алфавітом до й після  дактиля, який якраз знаходиться посередині списку й дає назву трискладовій стопі з наголосом на першому складі.
Х - хорей - двоскладова стопа з наголошеним першим складом;
Я - ямб - двоскладова стопа з наголошеним другим складом;
Д - дактиль - трискладова стопа з наголошеним першим складом;
АМ - амфібрахій - трискладова стопа з наголошеним другим складом;
АН - анапест - трискладова стопа з наголошеним третім складом.
   Перевірено, спрацьовує! Я думаю, що це елемент мнемоніки.
   І ще. Запропонуйте своїм учням визначити віршові розміри наступних рядків з творів мого улюбленого Л. Талалая:
Скрипка аж заходиться плачем...
Нічого вже не виб’єш клином...
На подвір’ї кінь ірже...
Ще глиці запах зберігає час...
Забудь про осінь і туман...
Вранці просинаєшся безсилим...
Дрібен дощик на осінній сад...
А за нами ні шуму, ні хвилі...
Груднево порожньо у кроні...

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Деякі інші повідомлення