четвер, 14 січня 2016 р.

Сиквел як творче домашнє завдання

   Ще з 2012 року вчителям-словесникам рекомендовано замість традиційного домашнього твору обирати «таку форму творчої роботи (наприклад, створення фанфіків тощо), щоб учні самостійно виконували творче домашнє завдання». Мабуть, усі вже знають, що фанфіки  — це художні твори, в яких використано ідеї, сюжети, персонажів інших популярних творів.

   Одним із ріновидів фанфіка є сиквел - власне продовження художнього твору. У шкільній програмі можна знайти зразки малої та середньої прози, в яких автори закінчують оповідь , як кажуть учні, на найцікавішому. Якраз в таких випадках доречно пропонувати учням писати сиквел.
   Я вважаю, що під час написання сиквелів діти  мають показати вміння  фантазувати й розуміння художніх особливостей першоджерела та творчої манери автора.
   Для прикладу, щоб написати продовження повісті Григора Тютюнника "Климко" (семикласники ніяк не вірять у смерть головного героя!), разом на уроці аналізуємо останній розділ твору й визначаємо деякі його ознаки  :
а) чергування груп простих і складних небагатослівних речень;
б) прямий порядок слів, коли мова йде про Климка (підмет), зворотній - в інших випадках;
в) вставні речення.
   Опісля діти отримують завдання додому - написати міні-сиквел за повістю, намагаючись відтворити манеру письма її автора.
   Наразі в інтернетджерелах є чимало методичних рекомендацій щодо написання навчальних фанфіків і дуже мало  самих їх зразків. Тому таку форму роботи з розвитку мовлення поки що можна вважати актуальною.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Деякі інші повідомлення